Η Συμπεριφορά του Καταναλωτή
Κάθε φορά που αγοράζεις κάτι - από ένα καφέ μέχρι ένα νέο κινητό - προσπαθείς να ικανοποιήσεις τις ανάγκες σου και να νιώσεις καλά με την επιλογή σου. Αυτή η ικανοποίηση που νιώθεις ονομάζεται χρησιμότητα.
Η χρησιμότητα είναι απλά η ευχαρίστηση που παίρνεις από το να καταναλώνεις ένα προϊόν μέσα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Για παράδειγμα, η χρησιμότητα που νιώθεις όταν τρως το αγαπημένο σου φαγητό ή όταν ακούς μουσική.
Φυσικά, θα θέλαμε όλοι να μεγιστοποιήσουμε τη χρησιμότητά μας - δηλαδή να πάρουμε τη μέγιστη δυνατή ικανοποίηση από τις αγορές μας. Όμως δυο πράγματα μας περιορίζουν: το χρηματικό εισόδημά μας (πόσα χρήματα έχουμε) και οι τιμές των αγαθών.
Ο ορθολογικός καταναλωτής κατανέμει έξυπνα το εισόδημά του για να πετύχει τη μέγιστη χρησιμότητα - βρίσκεται δηλαδή σε ισορροπία. Αν δεν αλλάξουν οι προτιμήσεις του, το εισόδημά του ή οι τιμές, δεν έχει λόγο να αλλάξει τη συμπεριφορά του.
Σκέψου το έτσι: Όταν έχεις 10 ευρώ και πρέπει να διαλέξεις μεταξύ καφέ και σάντουιτς, παίρνεις την απόφαση που θα σε ικανοποιήσει περισσότερο με αυτά τα χρήματα!